hannah

17.

Publicerad 2010-03-17 10:06:28 i Allmänt,

Blir helt galen på viktväktarnaaa! Händer ju ingenting. Vägde mig idag och har gått ner 0,3 kilo sen förra söndagen. 1,5 vecka alltså. Kommer ju aldrig bli "färdig" i den här takten. Ändå är jag så noga och mäter maten och har mig... ARG blir jag!

För övrigt har jag en väldigt bekväm liten tjej här hemma idag. Som skriker så fort hon lagt sig på mage för hon kan inte sätta sig själv. Då tycker man ju att hon kanske skulle försöka krypa men ICKE! Det är ju så jobbigt? Så där ligger hon och skriker argt på mig så får jag sätta henne upp och så sitter hon i två minuter tills hon lägger sig igen. Så motion får man ju, om man inte sitter bredvid hela tiden vill säga... :) Jaja, hon kryper väl så smånigom. Inte så mycket som en tillstymmelese av tand har kommit än heller, fast att jag trott det varit på väg i evigheters evighet. Hon tuggar, tuggar och tuggar. Men - ingen tand.

Vi gick till dagis dag igen, men det var jäkligt halt ute. Felicia tuffade och gick på alla snö högar och jag halkade längs trottoarkanten vägen fram. I stort sett. Idag tog det bara 45 minuter fram och tillbaka, med avklädning och allt. Så en klar förbättring tidsmässigt, haha. Felicia orkar ju inte traska så fort och hon har ju massvis av saker som måste göras på vägen innan man kommer fram.

Ja förresten så var Leah 67,5cm lång och vägde 7140 gram nu :) Felicia var 90 cm och vägde 15 kilo. Båda följer sina kurvor perfekt :)

Nu skriker hon på mig. Tjipp!

Kommentarer

Postat av: Josephine

Publicerad 2010-03-18 18:27:44

Det verkar som att du äter för lite om det inte händer något med vikten! Öka några points om dagen och testa :)



Majken går ofta från dagis hem, men jag försöker hålla henne i handen så kan man ju "dra" dom fram lite ;) Men nån gång har det tagit en timme, om hon åker vagn tar det c.a 5 minuter :P

Postat av: Angelica

Publicerad 2010-03-20 18:21:04

Tack så mycket för tipset! Vad gullig du är !! :) Du föressten, du är aldrig nåt på öppna förskolan eller så? :)

Postat av: Angelica

Publicerad 2010-03-20 18:21:05

Tack så mycket för tipset! Vad gullig du är !! :) Du föressten, du är aldrig nåt på öppna förskolan eller så? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hannah

Stressad, glad, galen, ärlig, optimistisk.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela