hannah

23

Publicerad 2010-03-23 09:11:07 i Allmänt,

Ja usch å fy på mig, vad dålig jag är på att skriva. Finner aldrig riktigt tiden till att sätta mig bara. Men nu sover Leah och Felicia sitter och tittar på en film, så nu har jag lite tid över innan mer jobb ska avklaras! Felicia tycker inte att det är speciellt roligt när jag sitter vid datorn, helt förståeligt. Men jobba måste jag ju så tyvärr får hon stå ut den lilla stunden hon ser mig här... Om jag inte lurar på en film som jag gör ibland. Hehe ;)

Hade tänkt mig en lång promenad med syskonvagnen idag, vädret verkar inte tycka detsamma. Har blivit dåligt med promenader nu, sist jag var ute och gick var på fredag morgon. Har ju inget regnskydd till syskon vagnen, så då blir det besvärligt. Ett har jag och det andra funkar inte. Men vi får se. Är det bara lite dugg regn kan jag slänga på Felicia regnkläder, sydväst och så får hon ta med sig sitt paraply. Tror inte hon gråter för det, sydväst är ju TOPPEN! :P Haha.

Nu har jag åtminstone kommit på att jag äter någon points för mycket. Jag går inte upp men det går som sagt väldigt sakta neråt. Märkte det då jag vaknade på söndag morgon och inte hade ont i brösten trots att jag inte ammat på 18 timmar. Först när klockan närmade sig ett började det spänna och dra i dom, så med andra ord har jag inte alls den mjölkproduktion jag trott. Leah vill ju gärna snutta, så jag har ju trott att jag haft mer mjölk än så kvar. Men nu förstår jg varför hon aldrig blir nöjd vid bröstet, även om jag haft mina föraningar fick jag det svart på vitt nu. Så nu kommer snart den stunden när jag står här nere i köket, rufsig i håret och gör gröt fem på morgonen. För jag ska, precis som med Felicia, försöka att undvika välling. Felicia gick det inte med tillslut då hon vägrade sluta att amma och inte tog napp trots sitt sugbehov. Så hon började med välling vid 11 månader, fick en flaska på kvällen fram tills att hon var ungefär 1 år och 4 månader. Alldeles lagom. Längre tid behövs inte tror jag, det funkar ju bra med smörgås och gröt. Sen är det klart att det är töligare att sitta och mata dom på morgonen istället för att sticka till dom flaskan i sängen, men jag menar. Någon gång måste man gå upp i vilket fall, varesig dom är ett eller fem år. Varför inte vänja sig med en gång, ta nytta av morgonen och tvätta kläder eller något... Så tycker jag,. Men alla har vi förstås olika meningar om den saken.
Nu vet jag inte riktigt vad jag började skriva om, välling kan jag diskutera i hundra år, haha. Det och blöjor! Mamma deluxe.

Från det ena till det andra ska jag iväg och skjuta ikväll igen. Dam skytte. SIst var det klubbmästerskap och jag, Linn och Elin satt redo. Vi ägde! Hoppas att flickorna kommer ikväll med så vi får dänga kärringarna också ;D Haha.
Felicia har suttit och sorterat påskbrev inför morgondagen också. Då får jag besök av mina två E, Emma och Elin. Då blir det påskbrevsmålning som förra året, fast i år ville Tobias vara med och måla påskägg med ;) Och det får han väl, om han vill. Visste inte riktigt att han hade den sidan. Han framstår inte som någon pyssel människa, men man lär sig något nytt om varandra hela tiden. Så, därför har Felicia sorterat påskbrev. Dom kan ju inte måla på vad som helst. Hon vart ursinnig när jag henne ett papper imorse och "Det ska ju EEEELIN ha!". Jaha, hoppsan. Såg inte att det var hennes kyckling...

Nej, fakturorna väntar...

Kommentarer

Postat av: Josephine

Publicerad 2010-03-23 09:27:34

Välling är nyttigt, och det är ganska bekvämt med flaskan på morgonen, även fast det är jättebra att sortera tvätt på möran med ;)

Postat av: Angelica

Publicerad 2010-03-23 10:01:15

Ja, det är ju roligt om man kan göra så mycket som möjligt själv! Godare och definitivt billigare :)

Jaha, haha.. Det är såpass alltså. Jag har aldrig varit där, men är sugen på det så Emma får träffa lite andra barn. Men inte så kul att gå dit ensam, så därför tänkte jag höra om du ville bli med dit, så en kunde få någon att prata med :) hehe :)

Postat av: Elin

Publicerad 2010-03-23 16:17:59

Haha, klart det va mitt påskbrev ;)

Ska jag kopiera upp några fler som ifjol eller har du kvar så det räcker? :)

Postat av: Josephine

Publicerad 2010-03-23 16:28:02

Äh, majken äter fortfarande välling och jag har inte planer att sluta med det i flaska förrän hon slutar med blöja på natten. då ska jag ge henne i mugg, och då vill hon säkert inte ha. :) Välling är ju jättebra med massa vitaminer och sådär. Finns ju t.o.m vuxna som äter det ju =)

Majken är uppväxt på flaska och tror inte det är nån större skillnad alls så :)



Men alla har vi våra principer! Jag också självklart! Skulle vilja att majken blev blöjfri snart... men det går inte. hon vägrar sitta på pottan och hon gråter och vill ha blöja om hon kissar på sig :(

Postat av: Josephine

Publicerad 2010-03-24 08:32:27

nej men gud! ta det inte så! jag säger bara att MAJKEN gillar välling, och jag ser inget negativt i det.men alla är vi olika och alla har vi våra principer =) JAG däremot ser ingen nackdel med varken flaska eller välling :) Men om du gör det så är det ju din åsikt! vi har säkert miljoner skilda åsikter du och jag, och säkert många lika också.Det är skönt att man får tycka vad man vill! :D



Ja.. nej hon är absolut inte redo, och jag vill inte tvinga fram det heller, för då är jag rädd att det blir bakslag :( så det får ta sin tid! till sommaren är ju en bra tid, när man ändå är ute så mkt, har bikini/badräkt och ingen blöja. :) Så jag satsar på sommaren 2010! :D

Postat av: yohanna

Publicerad 2010-03-24 16:28:46

Du är inte den första, och nog heller inte den sista, som "klagar" på att det inte går att skriva sms till mig :P måste nog kolla upp problemet snart känner jag. Jo, men jag gör såhär, jag ringer dig ikväll! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hannah

Stressad, glad, galen, ärlig, optimistisk.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela